Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.
Bedel iadesi ne demek?
1-Sözleşmeden cayma ile bedel iadesi Tüketici, sözleşmeden cayma ve elindeki malı karşı tarafa teslim etme isteğini beyan ederek ödediği bedelin iadesini talep eder. Yani ayıplı mal satıcıya iade edilirken tüketiciye bedeli iade edilir.
Ayıp oranında ücret iadesi ne demek?
Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir. Tüketici sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedel indirimi hakkını seçerse ödenen bedelin tamamı veya bedel üzerinden yapılan indirim derhal iade edilir.
Ayıp kavramı nedir?
Ayıp, satılan malda bulunmaması gereken özelliklerin bulunması veya sözleşmeye veya kaliteye göre bulunması gereken özelliklerin bulunmaması olarak tanımlanır.
Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır?
Tüketiciye iade hangi şartlarda yapılır? Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Aldığım ürünün fiyatı düştü ne yapabilirim?
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketici, 10 bin liraya aldığı beyaz eşyanın bir hafta sonra 7 bin liraya düştüğünü tespit ederse tüketici haklarını kullanabilir” dedi. “Tüketici, malın fiyatının düştüğünü 14 gün içinde ispat edip faturasıyla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilir” dedi.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı için uyuşmazlık değeri 104.000,00 TL (yüzdörtbin) Türk Lirası’nın altında olan tüketici uyuşmazlıklarında Bartın İl Tüketici Hakem Heyetimize başvuruda bulunulabilir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Ayıplı malın iadesi davası nerede açılır?
Dava Asliye Hukuk Mahkemesi’nde görülecektir. Galeri satıcı ise dava Tüketici Mahkemesi’nde görülecektir. Arabulucu ile anlaşmazlık halinde dava açılabilir.
Ayıplı malda faiz ne zaman başlar?
Sonuç: Bu bir ayıp nedeniyle sözleşmenin feshi olduğundan ve davacıya dava açılmadan önce sözleşmenin feshedildiğine dair bir bildirim yapılmadığından, aracın satış bedeli satış tarihinden itibaren değil, davanın açıldığı tarihten itibaren faize tabidir.
Ayıplı ürün nedir?
Ayıplı mal: “Tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.”
Ayıp oluyor ne demek?
TDK sözlüğünde shameful kelimesinin ilk anlamı, toplumun ahlaki kurallarını ihlal eden utanç verici bir durum veya davranış olarak verilmiştir. TDK sözlüğünde shame kelimesinin ikinci anlamı, bir kusur ve eksiklik olarak verilmiştir. TDK sözlüğünde shameful kelimesinin üçüncü anlamı, utanç verici anlamında bir sıfat olarak verilmiştir.
Ayıp türleri nelerdir?
Açık ayıp: Satılan malda gözle görülen ayıplardır. Gizli ayıp: Çıplak gözle görülemeyen ve ürünün kullanılmasıyla ortaya çıkan ayıptır. Hukuki ayıp: Üründe açık veya gizli bir ayıp bulunmamasına rağmen, hukuki nedenlerle ürünün kullanımının kısmen veya tamamen engellenmesi durumunda hukuki ayıp ortaya çıkar.
Ayıp bir şey ne demek?
Türk Dil Kurumu’nun (2021) utanç tanımı hem ahlaki bir referans, utanma duygusu hem de durum veya davranışın sınıflandırılması anlamına gelmektedir: “Toplumun ahlaki kurallarına aykırı, utanç verici durum veya davranış.”
Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.